lørdag 2. mai 2015

fixe motherboard og spare penger

Jeg trengte et kabinet til en pc jeg skal ha til en 3de printer, eller server, for websiden. Skulle dra til en på finn.no og kjøpe et. Da var det tomt på korte, å da fant jeg ut at jeg skulle deige meg litt oppi søpele til en elektroskjede. Fant en

Dell Dimension 2350
Bilderesultat for Dell Dimension 2350
Det var ikke hardisk på den men snoker aldri på andres disker, det er noe jeg sytest er uakseptabelt. Jeg har desuten mine egne. Så nå har jeg lyst og fikse hoved korte. Fordi at jo mere jeg googlet det i går jo mere fant jeg ut at. Man kan mode det til og bli bedre. man kan ha totalt 1 gb ram uten at man moder biosen eller noe. moder man den kan man ha opp mot 2 gb.
man kan ha 3.7 ghz prossesor + man kan ha grafikk kort med egen prossesor. noe som kan gjøre den til en brukbar surfe maskin. Men korte virker ikke, så keg antar at jeg må finne ut hvor brudde går, i strømmen.
maskinen dell dimension 2050 bruker ddr ram. men det er lurt og finne ut hvor mye den tåler. og der etter sikre den for brann