fredag 1. mai 2015

host websiden din hjemme

Jeg må inrømme at betalte dyre dommer for og ha websiden min hos hostgator. Det var 3 månder jeg hadde dårlig økonomi. Å da betalte jeg ikke, gjett hva? de slettet siden to års jobb gikk rett i vasken. Ja man kan hoste siden hjemme uten tvil. man trenger en vamp server og en windows server os. Du får 180 dagers trial. Du trenger ingen fanzy maskin vist det kun er din egen side du skal hoste. Av en eller annen grunn trenger du mye ram/cpu vist du tenker at du vil ha mye besøkende. Man finner open source greier, rundt om. Bare det at av og til blir man lei av og forholde seg til andre. være avhengig av de. Er du vanlig nerd som meg hold deg unna ubuntu fra linux. Dette er en annen server os. Det man gjør på disse server operativ systemene, er og instalere L.A.M.P Server. Dette er et levende helvete på ubuntu. Å en ting til ikke bruk win 7 til og hoste webside. Begyn med en nedstøvet pc fra et skap. utvid maskinvare ettervært som det er behov